2011. december 19., hétfő

Rémálom, avagy a macska filcbundája


Természetesen ezzel a kevésbé sem kellemes tünettel csak a hosszú szőrű macskák büszkélkedhetnek. Sokkal könnyebb a dolguk a házi vagy rövid szőrű cicáknak, ők ugyanis önállóan megoldják a bunda rendbetételét. A hosszú szőrűek viszont segítségre szorulnak a bundaápolás terén.

Mikor első perzsa cicám hozzám került, még teljesen analfabéta voltam bundagondozás ügyben. A tenyésztő sem figyelmeztetett erre, vagy természetesnek vette, hogy tudom, milyen bánásmódot igényel a cica, filcesedésre hajlamos szőre.

Első ijedelmem az alig két hónapos kék perzsa simogatása közben történt, mikor kis csomókat tapintottam a nyakánál és a füle tövén, azt hittem, a bőre alatt. Szerencsére hamar rájöttem, hogy a csomók a szőrében keletkeztek, melyeket azonnal kivagdostam ollóval.

Ugyanazt tettem a belső combtövénél és az első lábainak hajlatában, ugyanis ezeken a helyeken indul meg a szőrszálak filcesedése. No, meg persze az ivarérett kandúroknál a farok tövénél, melynek következménye a durván, faggyúsan, bűzösen összetapadt szőrzet, a „kandúrfarok”. Nekem nőstény cicám volt, tehát ez szerencsére nem következett be.




Ekkor kezdtem fésülgetni a cicát, és mivel nem lett pici korától hozzászoktatva, óriási hadi sérüléseket szereztem, bizony sokszor ki is hagyva a filcbontási tortúrát. Sajnos a cica ellenállásának köszönhetően, már nemcsak filccsomók, hanem nagy területű összecsomósodott hurkák keletkeztek a bundájában.

Ez őt is irritálta, mosakodás közben néhányat ki is rágott közülük, de hamarosan az egész bunda összeállt, és már nem filc, hanem nemezpáncélt alkotott a cicus testén. Ezt már lehetetlen volt kifésülni, maradt a nyírás. Az állatorvos elaltatta a cicát és mi, a barátnőmmel nekiláttunk. Soha ne tegyenek ilyet! Csak szakemberrel, macskakozmetikussal szabad elvégeztetni! 



Szegény cicám, nem érezte az altatásban, hogy mennyi kisebb, nagyobb sérülést okoztunk a bőrén. A perzsák bőre különösen érzékeny, hiszen hártyaszerűen vékony. A nagy filcdarabok nyírása közben szinte magától repedt a bőr, úgyhogy ébredés után szegény a fájdalmasan sérült bőrét az ágy alatt, a hideg parkettán hűsítette.

Én meg sírtam, hogy mit tettem vele. Szerencsére a cica sebei mégsem voltak olyan súlyosak, viszont soha többé nem engedett fésűt a szőre közelébe.



Egy idő után, ismét jelentkeztek a filcek, hiszen a kihullott aljszőröket el kellett volna távolítani, de fésülésről, kikefélésről szó sem lehetett többé. Így maradt a macskanyírás, de természetesen kozmetikus által, aki altatás nélkül, a szó szoros értelmében kinyírta cicámat a nemezbundájából. 

Ugyanis annyira összeállt a szőr, hogy a földre letéve macskaalakot formázott.
Sajnos a későbbiekben is csak a kozmetikus tudta rendbe tenni a cicát, mert nem engedte magát fésülni, fürdetni.

Tanulságként ajánlom, hogy a hosszú szőrű cicát pici korától hozzá kell szoktatni a bundaápoláshoz, napi fésüléshez, havi fürdetéshez, mert ha hozzászokik, nem lesznek az én esetemhez hasonló kellemetlenségek.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése